Księgarnia przy Fredry


Komunikacyjne środowisko nauczania i uczenia się

Komunikacyjne środowisko nauczania i uczenia się

ISBN: 83-7277-159-6
Autor: Aleksander Sztejnberg
Wydawca: Astrum- Wydawnictwo Sp. z o.o.
Rok wydania: 2006
Liczba stron: 359

Cena: 49.00 zł
Książka dostępna drogą wysyłkową lub na zamówienie.

Choć zagadnienia komunikacji w edukacji od lat stanowią temat wielu badań i nie brak prac traktujących o procesie nauczania-uczenia się, Komunikacyjne środowisko nauczania i uczenia się to wyjątkowa pozycja na polskim rynku wydawniczym. Jej treść obejmuje szeroki wachlarz problemów poświęconych nauczaniu, uczeniu się i środowisku komunikacji edukacyjnej, prezentuje w tym zakresie najnowsze tendencje i bogaty dorobek badawczy. Składa się z trzech części. Pierwsza omawia funkcjonowanie nauczyciela w szkole, profesjonalną bazę wiedzy nauczyciela, jego podstawowe kompetencje, charakterystykę zmiennych komunikacyjnych decydujących o sukcesie w pracy zawodowej, taksonomię celów kształcenia, zasady nauczania jako normy postępowania nauczyciela, model nauczania zorientowany na ucznia, a także sposoby kreowania w środowisku uczenia się pozytywnego klimatu emocjonalnego. Druga część poświęcona jest uczniowi w środowisku uczenia się. Poznać dzięki niej można modele skutecznego uczenia się szkolnego i bogaty zbiór narzędzi badawczych komunikacji edukacyjnej niezbędny każdemu nauczycielowi. Część trzecia traktuje o problemach środowiska fizycznego komunikacji edukacyjnej. Obok kwestii związanych z mikroklimatem w klasie szkolnej i ergonomią stanowisk pracy uczniów Aleksander Sztejnberg ukazał w niej wpływ wybranych sposobów przestrzennego usadowienia uczniów na komunikowanie się w klasie. Niezwykłym atutem tej książki jest nader bogaty zbiór różnorodnych ćwiczeń przydatnych w samokształceniu, a także materiały dydaktyczne służące ewaluacji zdobytej wiedzy. Słowem, Komunikacyjne środowisko nauczania i uczenia się jest wręcz niezbędne w bibliotekach i biblioteczkach domowych szerokiego grona odbiorców: od wykładowców wyższych uczelni, wszystkich studentów, nauczycieli poszczególnych przedmiotów, aż do czytelników pragnących po prostu pogłębić swoją wiedzę w zakresie komunikacji edukacyjnej.

Zobacz także:

Rola nauczyciela we współczesnej szkole
Rola nauczyciela we współczesnej szkole

Szkoła i dziecko
Szkoła i dziecko

Lekcje wychowania fizycznego w gimnazjum.
Poradnik metodyczny
Lekcje wychowania fizycznego w gimnazjum. Poradnik metodyczny

Tańce malowane. Podręcznik dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Tańce malowane. Podręcznik dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

Od wierszyka do literki (cz.1 i 2)
Od wierszyka do literki (cz.1 i 2)

Jak łatwo i skutecznie uczyć się języków obcych
Jak łatwo i skutecznie uczyć się języków obcych

Skale obserwacji zachowania dzieci i rodziców uczestniczących w zajęciach ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne. Wydanie 2.
Skale obserwacji zachowania dzieci i rodziców uczestniczących w zajęciach ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne. Wydanie 2.

Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Projekt.
Podstawa programowa kształcenia ogólnego. Projekt.

Gry i zabawy językowe. Jak pomagać dziecku w przyswajaniu języka.
Gry i zabawy językowe. Jak pomagać dziecku w przyswajaniu języka.

Zaloguj się do sklepu
E-mail:
Hasło:
 

Nie masz jeszcze konta?
Możesz je założyć tutaj.

Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj.

Wartość koszyka:
0 zł



Newsletter
E-mail:
Zapisz Wypisz
Nowości
Promocje
Bestsellery