Ksia?z?ka na przykładzie street artu pokazuje, co dzieje sie? ze sztukami wizualnymi w czasach, kiedy hierarchie wartos?ci artystycznej i rynkowej kształtowane sa? w znacznym stopniu w mediach społecznos?ciowych. Rozwo?j internetu zmienił relacje w sferze wytwarzania tres?ci medialnych zmonopolizowanej wczes?niej przez duz?e podmioty. Nowe kanały rozpowszechniania tres?ci kulturowych, zwłaszcza blogi i media społecznos?ciowe, w pewnym sensie umoz?liwiały ominie?cie tradycyjnych depozytariuszy wartos?ci kulturowej, w ich obre?bie tworzyły sie? hierarchie wartos?ci, nowe sieci powia?zan? i nowe kategorie pos?redniko?w, sprawiły, z?e szybciej podejmuje sie? działalnos?c? profesjonalna?. Medioznawcy nazywaja? to kultura? uczestnictwa. Wpływa to tez? na inne sfery rzeczywistos?ci społecznej, w tym sztuki wizualne. Praktyki ła?czone ze street artem zwiastuja? podobna? zmiane? stosunko?w władzy w innej sferze produkcji kulturalnej – w sztukach wizualnych. Autor, odwołuja?c sie? do socjologicznego poje?cia „obiegu”, przekonuje, z?e street art stanowi nowy – „popularny” – społeczny obieg artystyczny silnie powia?zany z realiami kultury uczestnictwa.