Księgarnia przy Fredry


SOCJOLOGIA KOMUNIKACJI I MEDIÓW

SOCJOLOGIA KOMUNIKACJI I MEDIÓW

ISBN: 978-83-7737-009-4
Autor: MAIGRET E.
Wydawca: Oficyna Naukowa
Rok wydania: 2012
Liczba stron: 512

Promocja   

Cena: 64.00 61.00 zł
Książka dostępna również w naszej księgarni w Poznaniu, ul. Fredry 10.

Éric Maigret, profesor socjologii mediów na Uniwersytecie Paris III, Sorbonne-Nouvelle, pracownik naukowy w Krajowym Centrum Badań Naukowych ,wykładowca w Instytucie Nauk Politycznych w Paryżu.

Chociaż rola mediów masowych jest w sferze społecznej bezdyskusyjna, trudna jest jednak do uchwycenia. Dyskusja grzęźnie, oscylując między protestami przeciwko skandalizującym programom typu reality show, przeciwko zaniedbywaniu kultury i demokracji na korzyść „komunikatywności” a nadzieją na przejrzystość i wiarygodność, jaką umożliwiają nowoczesne techniki przekazu.

Podręcznik jest świetnie skonstruowanym syntetycznym ujęciem najważniejszych związków, jakie łączą badania nad komunikacją z badaniami mediów. Obok historii socjologii komunikacji i mediów, obejmuje też ciągły dialog z dawnymi wielkimi teoriami. To intrygujące spojrzenie na teraźniejszość i przyszłość nauki o mediach przybliża je czytelnikowi, nie pomijając aspektów krytycznych i zarysowując nowe perspektywy poznawcze.

Autor opowiada się za pogodzeniem badań nad wytwarzaniem i badań nad odbiorem, podkreśla korzyści płynące z przyjęcia szerszej perspektywy kulturoznawstwa.

Książka Érica Maigreta jest nowoczesnym interdyscyplinarnym podręcznikiem i wykorzystywana będzie w dydaktyce akademickiej wielu dziedzin humanistyki: socjologii, dziennikarstwa, kulturoznawstwa, medioznawstwa, komunikacji społecznej, a także innych dyscyplin humanistycznych (filologie, historia, filozofia). Pomysłowa forma prezentowania bogatych treści - zabiegi mnemotechniczne - pozwala błyskawicznie przyswoić wiedzę.

Atrakcyjny przedmiot i zalety stylu pisarskiego autora sprawiają, że książka będzie wydarzeniem rynkowym.

Zobacz także:

BEZ BOGA NA CO DZIEŃ. SOCJOLOGIA ATEIZMU I NIEWIARY
BEZ BOGA NA CO DZIEŃ. SOCJOLOGIA ATEIZMU I NIEWIARY

SPOŁECZEŃSTWO BEZ MIĘSA SOCJOLOGICZNE I EKONOMICZNE UWARUNKOWANIA WEGETARIANI.
SPOŁECZEŃSTWO BEZ MIĘSA SOCJOLOGICZNE I EKONOMICZNE UWARUNKOWANIA WEGETARIANI.

POLITYKA SPOŁECZENA W ZMIENIAJĄCEJ SIĘ RZECZYWISTOŚCI
POLITYKA SPOŁECZENA W ZMIENIAJĄCEJ SIĘ RZECZYWISTOŚCI

RELACJE MIĘDZYKULTUROWE W DOBIE KRYZYSU IDEOLOGII I POLITYKI WIELOKULTUROWOŚCI
RELACJE MIĘDZYKULTUROWE W DOBIE KRYZYSU IDEOLOGII I POLITYKI WIELOKULTUROWOŚCI

ARCHEOLOGIA I SPOŁECZEŃSTWO
ARCHEOLOGIA I SPOŁECZEŃSTWO


SOCJOLOGIA PARY

IMAGINARIUM INTERAKCJI SPOŁECZNYCH
IMAGINARIUM INTERAKCJI SPOŁECZNYCH

TOŻSAMOŚĆ WSPÓŁCZESNYCH GÓRNOŚLĄZAKÓW STUDIUM SOCJOLOGICZNE
TOŻSAMOŚĆ WSPÓŁCZESNYCH GÓRNOŚLĄZAKÓW STUDIUM SOCJOLOGICZNE

UTRZYMAĆ SIĘ NA POWIERZCHNI O WALCE Z BIEDĄ W PIĘCIU KRAJACH
UTRZYMAĆ SIĘ NA POWIERZCHNI O WALCE Z BIEDĄ W PIĘCIU KRAJACH

Zaloguj się do sklepu
E-mail:
Hasło:
 

Nie masz jeszcze konta?
Możesz je założyć tutaj.

Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj.

Wartość koszyka:
0 zł



Newsletter
E-mail:
Zapisz Wypisz
Nowości
Promocje
Bestsellery