Księgarnia przy Fredry


MEDIA I DZIENNIKARSTWO W XX WIEKU STUDIA I SZKICE

MEDIA I DZIENNIKARSTWO W XX WIEKU STUDIA I SZKICE

ISBN: 978-83-64788-12-3
Autor: KACZMARCZYK M.
Wydawca: Wydawnictwo Wyższej Szkoły HUMANITAS w Sosnowcu
Rok wydania: 2015
Liczba stron: 272

Promocja   

Cena: 40.00 36.00 zł
Książka dostępna również w naszej księgarni w Poznaniu, ul. Fredry 10.

Od czasów, gdy w połowie XV wieku moguncki złotnik i drukarz Jan Gutenberg z powodzeniem
zastosował ruchomą czcionkę drukarską, minęło ponad pięćset lat. Przez ten czas
prasa przeszła długą i skomplikowaną drogę, ewoluując od modelu elitarnego po masowy
i przeistaczając się z narzędzia wpływu społeczno-politycznego władców i kościoła w instrument
demokratycznego, dwukierunkowego komunikowania się. Jak słusznie zauważają
Marek Jabłonowski i Tomasz Gackowski, wpływ na zmianę charakteru prasy miały nie tylko
istotne wydarzenia historyczne, wielkie procesy społeczne czy też przeobrażenia ustrojowo-
-polityczne, na które najczęściej zwracają uwagę historycy mediów, ale także wielka rewolucja
technologiczna, która nastąpiła w XX wieku i sprawiła, że prasa – z każdą kolejną dekadą
– przestawała być jedynym środkiem masowego przekazu, a panorama dostępnych i – co
najważniejsze – odgrywających aktywną rolę społeczną, polityczną i kulturową narzędzi
medialnych, ulegała systematycznemu poszerzaniu i stałej dywersy†kacji1. Wiek XX przyniósł
w świecie mediów zmiany na niespotykaną dotąd skalę. Stulecie dwóch globalnych
kon‡iktów zbrojnych, dwóch totalitaryzmów, ale i wielkich procesów demokratyzacji, globalizacji,
rewolucji obyczajowej, technologicznej i kulturowej przepełnione było wydarzeniami,
które w sposób równie przełomowy, jak ruchome czcionki Gutenberga, przeobraziły
oblicze mediów masowych.

Zobacz także:

SYSTEMY MEDIALNE KRAJÓW BAŁKAŃSKICH
SYSTEMY MEDIALNE KRAJÓW BAŁKAŃSKICH

OBLICZA TOŻSAMOŚCI EUROPEJSKIEJ NA ŁAMACH POLSKICH TYGODNIKÓW OPINII W L.
OBLICZA TOŻSAMOŚCI EUROPEJSKIEJ NA ŁAMACH POLSKICH TYGODNIKÓW OPINII W L.

ZMIANA USYTUOWANIA RADIA W KOMUNIKOWANIU POLITYCZNYM
ZMIANA USYTUOWANIA RADIA W KOMUNIKOWANIU POLITYCZNYM

FACEBOOK OD PORTALU SPOŁECZNOŚCIOWEGO DO NARZĘDZIA POLITYKI
FACEBOOK OD PORTALU SPOŁECZNOŚCIOWEGO DO NARZĘDZIA POLITYKI

MEDIA W POLITYCE INFORMACYJNEJ CASUS POLSKICH UNIWERSYTETÓW
MEDIA W POLITYCE INFORMACYJNEJ CASUS POLSKICH UNIWERSYTETÓW

ZNAKI NA UWIĘZI
ZNAKI NA UWIĘZI

MEDIA INFORMACYJNE TOM 1 WSPÓŁCZESNE MEDIA
MEDIA INFORMACYJNE TOM 1 WSPÓŁCZESNE MEDIA

SPECYFIKA ODBIORU SŁUCHOWISKA RADIOWEGO NA PRZYKŁADZIE POLSKICH REALI.
SPECYFIKA ODBIORU SŁUCHOWISKA RADIOWEGO NA PRZYKŁADZIE POLSKICH REALI.

PUBLIC RELATIONS SZKÓŁ WYŻSZYCH MODEL KOMUNIKOWANIA SIĘ Z OTOCZENIEM W...
PUBLIC RELATIONS SZKÓŁ WYŻSZYCH MODEL KOMUNIKOWANIA SIĘ Z OTOCZENIEM W...

Zaloguj się do sklepu
E-mail:
Hasło:
 

Nie masz jeszcze konta?
Możesz je założyć tutaj.

Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj.

Wartość koszyka:
0 zł



Newsletter
E-mail:
Zapisz Wypisz
Nowości
Promocje
Bestsellery