Księgarnia przy Fredry


ADHD WYBRANE ZAGADNIENIA DIAGNOZY I TERAPII

ADHD WYBRANE ZAGADNIENIA DIAGNOZY I TERAPII

ISBN: 978-83-62182-73-2
Autor: -
Wydawca: Continuo
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 212

Promocja   

Cena: 59.00 47.20 zł
Książka dostępna również w naszej księgarni w Poznaniu, ul. Fredry 10.

Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) stanowi ważne zagadnienie współczesnej psychiatrii, psychologii i pedgogiki. Dziecko i dorosły chorujący na ten zespół ma liczne trudności w procesie uczenia się, wychowania i adaptacji.

Przedstawiona Państwu monografia stanowi próbę interdyscyplinarnego spojrzenia na różne aspekty życia z piętnem zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi. Książkę przygotowali specjaliści z zakresu psychiatrii, psychologowie i psychoterapeuci oraz pedagodzy zaangażowani w pomoc osobom z zaburzeniami rozwojowymi.

Spojrzenie biomedyczne psychiatrów nakreśla ulokowanie problemu zespołu nadpobudlliwości psychoruchowej z deficytem uwagi w obszarze neuronauki. Badania podstawowe z tej dziedziny zaowocowały opracowaniem leków stosowanych w leczeniu podstawowych aspektów ADHD. Tło neurorozwojowe zespołu wiąże go z innymi zaburzeniami, takimi, jak: choroba afektywna dwubiegunowa, niepełnosprawność intelektualna, uzależnienia czy zaburzenia osobowości.

Psychologowie naszkicowali najnowsze narzędzia przydatne w diagnozie ADHD. W Pracowni Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego znormalizowano narzędzia przydatne psychologom klinicznym. Testy te są w świecie powszechnie używanie w diagnozie ADHD.

Psychologowie naszkicowali w monografii także metody psychoterapeutyczne stosowane w terapii zespołu, ze szczególnym uwzględnieniem interwencji poznawczo-behawioralnych. Interwencje te są równie ważne w procesie terapii, jak nowoczesne leki.

Rozdziały napisane przez pedagogów nawiązują do paradygmatu humanistycznego pedagogiki specjalnej. Postulat normalizacji środowiska i inkluzji w procesie edukacji stanowią ważne osiągnięcie w podejściu wobe osób z zaburzeniami rozwojowymi. Praca na zasobach, a nie na deficytach, wydaje się być konstruktywna i konieczna w procesie nauczania i wychowania osób dotkniętych zespołem ADHD.

Nasza monografia pomija wiele ważnych zagadnień. Jest raczej zbiorem autorskich artykułów, lecz daleko jej do całościowej monografii. Mamy jednak nadzieję, że będzie użyteczna w pracy psychiatrów, psychologów i pedagogów oraz wszystkich osób zainteresowanych pomocą pacjentom dotkniętym zespołem nadpobudliwości ruchowej z deficytem uwagi.

Kasper Sipowicz, Andrzej Witusik, Tadeusz Pietras wstęp do książki ADHD Wybrane zagadnienia diagnozy i terapii

Zobacz także:

PEDAGOG JAKO ANIMATOR W PRZESTRZENI ŻYCIA SPOŁECZNEGO
PEDAGOG JAKO ANIMATOR W PRZESTRZENI ŻYCIA SPOŁECZNEGO

UCZEŃ W DRODZE DO DOŚWIADCZANIA PODMIOTOWOŚCI KONTEKSTY OBLICZA
UCZEŃ W DRODZE DO DOŚWIADCZANIA PODMIOTOWOŚCI KONTEKSTY OBLICZA


CHODZĄ SŁUCHY CZYLI ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE PERCEPCJE SŁUCHOWO

KOMUNIKACJA W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻ WPROWADZENIE DO PEDAGOGIKI SPOŁ.
KOMUNIKACJA W PRACY Z DZIEĆMI I MŁODZIEŻ WPROWADZENIE DO PEDAGOGIKI SPOŁ.

PRZYPOMNIJ SOBIE ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE PAMIĘĆ DLA OSÓB STARSZYCH
PRZYPOMNIJ SOBIE ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE PAMIĘĆ DLA OSÓB STARSZYCH

RECEPCJA MYŚLI PEDAGOGICZNEJ JANA WŁADYSŁAWA DAWIDA W XX I XXI WIEKU
RECEPCJA MYŚLI PEDAGOGICZNEJ JANA WŁADYSŁAWA DAWIDA W XX I XXI WIEKU

HABERMAS, TEORIA KRYTYCZNA I EDUKACJA
HABERMAS, TEORIA KRYTYCZNA I EDUKACJA

MÓWIĘ I ROZUMIEM TEST DO BADANIA MOWY OSÓB DOROSŁYCH
MÓWIĘ I ROZUMIEM TEST DO BADANIA MOWY OSÓB DOROSŁYCH

ZNAJOMY - NIEZNAJOMY
ZNAJOMY - NIEZNAJOMY

Zaloguj się do sklepu
E-mail:
Hasło:
 

Nie masz jeszcze konta?
Możesz je założyć tutaj.

Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj.

Wartość koszyka:
0 zł



Newsletter
E-mail:
Zapisz Wypisz
Nowości
Promocje
Bestsellery