Wprowadzenie
1. O pomaganiu i wspieraniu w systemie edukacyjnym
2. Rola nauczyciela-wychowawcy we wspieraniu ucznia (między założeniami
a realiami)
3. O roli wychowawcy oczami uczestników relacji (przyczynki narracyjne)
4. Nauczycielskie kompetencje społeczne – refleksje wprowadzające
5. Nastolatki o swoich wychowawcach
5.1. Metodologiczne podstawy badań
5.2. Wybrane aspekty roli wychowawcy w perspektywie uczniowskiej
5.3. Uczniowskie oceny i emocje wobec wychowawcy
5.4. Wychowawcy wobec problemu uczniowskiego – poszukiwanie
wsparcia z inicjatywy nastolatków (percepcja adolescentów)
5.5. Wychowawcy wobec problemu zespołu klasowego (percepcja
adolescentów)
5.6. Słowami uczniów – adolescenci o swoich wychowawcach
6. Nauczyciele o swoich kompetencjach społecznych
6.1. Metodologiczne podstawy badań
6.2. Profil nauczycielskich kompetencji społecznych
7. Możliwości rozwoju nauczycielskich kompetencji społecznych – refleksje
podsumowujące
Postscriptum
Bibliografia
Summary: The Teacher (Not) Supporting the Pupil – the Importance
of Teachers’ Social Competences