Księgarnia przy Fredry


FILOLOGIA WOBEC WYZWAŃ KOMUNIKACJI SPECJALISTYCZNEJ: OD WSPÓŁPRACY Z...

FILOLOGIA WOBEC WYZWAŃ KOMUNIKACJI SPECJALISTYCZNEJ: OD WSPÓŁPRACY Z...

ISBN: 978-83-232-3833-1
Autor: PR. ZBIOROWA
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rok wydania: 2020
Liczba stron: 238

Nowość   

Cena: 29.00 zł
Książka dostępna również w naszej księgarni w Poznaniu, ul. Fredry 10.

Wykaz skrótów

Wstęp

1. Filolog a otoczenie gospodarcze

1.1. Filolog – próba definicji

1.1.1. Filolog: kim jest?

1.1.2. Filolog: drogi do zawodu

1.1.3. Filolog: rynek pracy

1.2. Filologia a współpraca ze środowiskiem gospodarczym

1.2.1. Kształtowanie relacji ekonomicznych z otoczeniem gospodarczym

jako misja uczelni

1.2.2. Możliwości współpracy kierunków filologicznych z otoczeniem gospodarczym

1.2.3. Formy i obszary współpracy kierunków filologicznych z sektorem

gospodarczym

1.2.4. Przykłady współpracy kierunków filologicznych z sektorem gospodarczym

1.3. Podsumowanie

2. Filolog a znajomość specjalistycznych odmian języka obcego

2.1. „Języki specjalistyczne” a „język ogólny”

2.1.1. Autonomiczność języków specjalistycznych względem języka ogólnego

2.1.2. Kwestia zawierania się języków specjalistycznych w języku ogólnym

2.1.3. Implikacje dydaktyczne

2.2. Języki specjalistyczne: przegląd koncepcji lingwistycznych i dydaktycznych

2.2.1. Języki specjalistyczne jako style lub rejestry

2.2.2. Subjęzyki specjalistyczne: orientacja terminologiczna i ściśle zaplanowana

progresja

2.2.3. Pragmatyczna wizja języka: analiza potrzeb i analiza dyskursu

2.2.4. Działanie językowe jako część praktyk zawodowych

2.2.5. Rozwój badań z zakresu lingwistyki JS oraz glottodydaktyki specjalistycznej:

implikacje dla kształcenia filologów

2.3. Koncepty przydatne w nauczaniu JOS

2.3.1. Terminologia specjalistyczna

2.3.2. Tekst specjalistyczny

2.3.3. Dyskurs specjalistyczny

2.3.4. Gatunki specjalistyczne

2.3.5. Styl i rejestr

2.3.6. Sposób ujmowania JOS a implikacje dydaktyczne

2.4. Języki specjalistyczne w programach studiów filologicznych

2.4.1. Tłumaczenia specjalistyczne

2.4.2. Języki branżowe oraz zawodowe na studiach filologicznych

2.4.2.1. Język ekonomiczny i język biznesu

2.4.2.2. Język prawniczy

2.4.2.3. Język turystyki i hotelarstwa

2.4.2.4. Inne JOS proponowane filologom

2.4.3. Wiedza specjalistyczna oraz specjalistyczne normy socjolingwistyczne

2.4.4. Poziom znajomości języka ogólnego a wprowadzanie JOS

2.5. Przygotowanie specjalistyczne filologów: konkluzje i wnioski

3. Filolog jako nauczyciel języka obcego specjalistycznego

3.1. Ewolucja profilu zawodowego nauczyciela języka obcego

3.2. Nauczyciel języka specjalistycznego: osoba do (zbyt?) wielu zadań

3.2.1. Kompetencje nauczyciela języka specjalistycznego

3.2.2. Role nauczyciela języka specjalistycznego

3.2.3. Zadania nauczyciela języka specjalistycznego

3.3. Planistyczne działania nauczyciela na rzecz kształcenia językowego dla potrzeb

i do celów zawodowych

3.4. Programowanie kształcenia w zakresie JOS: potencjalne trudności

3.4.1. Analiza zapotrzebowania na kurs

3.4.2. Analiza potrzeb

3.4.3. Pozyskanie danych źródłowych

3.4.4. Opracowanie ćwiczeń

3.5. Kształcenie nauczycieli języków obcych w Polsce

3.5.1. Standardy określające przygotowanie do zawodu nauczyciela języka

obcego

3.5.2. Standardy określające przygotowanie do nauczania języka obcego specjalistycznego

3.5.3. Kształcenie nauczycieli języków obcych specjalistycznych w polskich

publicznych szkołach wyższych

3.6. Kształcenie nauczycieli języków obcych specjalistycznych – perspektywy

Zakończenie

Bibliografia

Aneksy

Aneks 1. Odniesienia do JOS w nazwach programów studiów filologicznych

Aneks 2. Tłumaczenie specjalistyczne w programach kierunków filologicznych

Aneks 3. JOS w programach kierunków filologicznych

Aneks 4. JOS ekonomii i biznesu

Aneks 5. JOS prawne i prawnicze

Aneks 6. JOS turystyki i pokrewne

Aneks 7. Inne JOS proponowane filologom

Summary (Philology and the Challenges of Specialist Communication: from Cooperation

with Business to Teacher Training)

Zobacz także:

PSJ TOM 17 JAN PAWEŁ II - OBROŃCA GODNOŚCI CZŁOWIEKA
PSJ TOM 17 JAN PAWEŁ II - OBROŃCA GODNOŚCI CZŁOWIEKA


PRAGMALINGWISTYCZNA ANALIZA PORTALI INTERNETOWYCH

JĘZYK W REGIONIE, REGION W JĘZYKU 3
JĘZYK W REGIONIE, REGION W JĘZYKU 3


STAROPOLSZCZYZNA FILMOWA OSOBLIWOŚCI JĘZYKOWE JAKO WYKŁADNIKI

PROCESY ROZWOJOWE WSPÓŁCZESNEJ POLSZCZYZNY CZ.1 NAJNOWSZE ZJAWISKA....
PROCESY ROZWOJOWE WSPÓŁCZESNEJ POLSZCZYZNY CZ.1 NAJNOWSZE ZJAWISKA....

NAZWY MIEJSCOWE POWIATU NOWODWORSKIEGO
NAZWY MIEJSCOWE POWIATU NOWODWORSKIEGO


PSJ TOM 20 JAN PAWEŁ II - WYCHOWAWCA MŁODYCH


NA ŁAMACH PRASY CZ.1

KOLOKACJE WERBO-NOMINALNE JAKO SAMODZIELNE JEDNOSTKI JĘZYKA
KOLOKACJE WERBO-NOMINALNE JAKO SAMODZIELNE JEDNOSTKI JĘZYKA

Zaloguj się do sklepu
E-mail:
Hasło:
 

Nie masz jeszcze konta?
Możesz je założyć tutaj.

Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj.

Wartość koszyka:
0 zł



Newsletter
E-mail:
Zapisz Wypisz
Nowości
Promocje
Bestsellery