Księgarnia przy Fredry


KSZTAŁCENIE CHARAKTERU - BRAKUJĄCE OGNIWO WYCHOWANIA

KSZTAŁCENIE CHARAKTERU - BRAKUJĄCE OGNIWO WYCHOWANIA

ISBN: 978-83-232-3431-9
Autor: PAWEŁEK K.
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 390

Cena: 35.00 zł
Książka dostępna również w naszej księgarni w Poznaniu, ul. Fredry 10.

W jaki sposób pokonać kryzys wychowawczy, na który niestety brakuje zdecydowanej odpowiedzi społeczeństwa wychowującego? Jak zapobiec całkowitemu zdziczeniu obyczajów i temu, że z czasem wszyscy możemy stać się ofiarami wychowawczego zaniedbania?

Remedium istnieje. Jest nim ogromne bogactwo wzorów wychowawczych klasycznej myśli pedagogicznej, w tym przede wszystkim tej, która wychowanie i samowychowanie ujmuje jako świadome i celowe oddziaływanie na człowieka poprzez kształcenie charakteru.

Praca w całości poświęcona jest problemowi kształtowaniu charakteru. Jak to robić? Odpowiedź można zaleźć w przemyśleniach klasyków: przekonaniu Juliusza Payota o potrzebie wzmagania woli człowieka, re?eksjach Jacka Woronieckiego na temat konieczności rozwijania cnót i rugowania wad, ukazanym przez Mieczysława Kreutza znaczeniu pracy nad ludzkim postępowaniem. Z kolei koncepcja wychowawczego rozwoju człowieka Stefana Kunowskiego pokazuje złożoność i wieloaspektowość kwestii związanych z wychowaniem i kształtowaniem jednostki: od rozwoju biosu, w dalszej kolejności etosu, następnie agosu, wskazanie na znaczenie losu oraz zaakcentowanie współdziałania wychowanka, będące warunkiem skutecznego wychowania.

Książka składa się z trzech części, w których kolejno przedstawiono odmienne wizje człowieka jako zapoznane źródło kryzysów wychowawczych, rozwój problematyki związanej z charakterem i wybrane sposoby jego rozumienia, wychowawcze i etyczne aspekty kształcenia charakteru, aktualność omawianej problematyki w oddziaływaniach pedagogicznych (zwłaszcza wychowawczych i profilaktycznych dobrodziejstw płynących z pracy nad sobą) oraz możliwości tkwiące w obrębie wybranych klasycznych ujęć formowania charakteru u wyżej przywołanych J. Payota, J. Woronieckiego, M. Kreutza oraz S. Kunowskiego ujmujących człowieka w coraz szerszym spektrum. Pracę kończy omówienie, na podstawie wyników badań własnych, obecności idei kształcenia charakteru w praktyce wychowawczej.

Zobacz także:

RODZINA PRZY STOLE ANALIZA ZACHOWAŃ RODZICÓW I DZIECI
RODZINA PRZY STOLE ANALIZA ZACHOWAŃ RODZICÓW I DZIECI

PSYCHOPATOLOGIA ŻYCIA CODZIENNEGO
PSYCHOPATOLOGIA ŻYCIA CODZIENNEGO

SUPERPAMIĘĆ W 31 DNI TRIKI ĆWICZENIA
SUPERPAMIĘĆ W 31 DNI TRIKI ĆWICZENIA

ZARADNOŚĆ ABSOLWENTÓW SZKÓŁ WYŻSZYCH
ZARADNOŚĆ ABSOLWENTÓW SZKÓŁ WYŻSZYCH

KONCEPTUALIZACJA PRZYPADKU W RÓŻNYCH MODELACH PSYCHOTERAPII
KONCEPTUALIZACJA PRZYPADKU W RÓŻNYCH MODELACH PSYCHOTERAPII

STAROŚĆ NON PROFIT WOLONTARIAT NA UNIWERSYTETACH TRZECIEGO WIEKU W POLSCE
STAROŚĆ NON PROFIT WOLONTARIAT NA UNIWERSYTETACH TRZECIEGO WIEKU W POLSCE


TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA 7/2017 ZABURZENIA PSYCHOSOMATYCZNE

PAMIĘĆ INFORMACJI KONTEKSTOWEJ
PAMIĘĆ INFORMACJI KONTEKSTOWEJ

POZYTYWNOŚĆ II
POZYTYWNOŚĆ II

Zaloguj się do sklepu
E-mail:
Hasło:
 

Nie masz jeszcze konta?
Możesz je założyć tutaj.

Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj.

Wartość koszyka:
0 zł



Newsletter
E-mail:
Zapisz Wypisz
Nowości
Promocje
Bestsellery