Księgarnia przy Fredry


KSZTAŁCENIE CHARAKTERU - BRAKUJĄCE OGNIWO WYCHOWANIA

KSZTAŁCENIE CHARAKTERU - BRAKUJĄCE OGNIWO WYCHOWANIA

ISBN: 978-83-232-3431-9
Autor: PAWEŁEK K.
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rok wydania: 2019
Liczba stron: 390

Cena: 35.00 zł
Książka dostępna również w naszej księgarni w Poznaniu, ul. Fredry 10.

W jaki sposób pokonać kryzys wychowawczy, na który niestety brakuje zdecydowanej odpowiedzi społeczeństwa wychowującego? Jak zapobiec całkowitemu zdziczeniu obyczajów i temu, że z czasem wszyscy możemy stać się ofiarami wychowawczego zaniedbania?

Remedium istnieje. Jest nim ogromne bogactwo wzorów wychowawczych klasycznej myśli pedagogicznej, w tym przede wszystkim tej, która wychowanie i samowychowanie ujmuje jako świadome i celowe oddziaływanie na człowieka poprzez kształcenie charakteru.

Praca w całości poświęcona jest problemowi kształtowaniu charakteru. Jak to robić? Odpowiedź można zaleźć w przemyśleniach klasyków: przekonaniu Juliusza Payota o potrzebie wzmagania woli człowieka, re?eksjach Jacka Woronieckiego na temat konieczności rozwijania cnót i rugowania wad, ukazanym przez Mieczysława Kreutza znaczeniu pracy nad ludzkim postępowaniem. Z kolei koncepcja wychowawczego rozwoju człowieka Stefana Kunowskiego pokazuje złożoność i wieloaspektowość kwestii związanych z wychowaniem i kształtowaniem jednostki: od rozwoju biosu, w dalszej kolejności etosu, następnie agosu, wskazanie na znaczenie losu oraz zaakcentowanie współdziałania wychowanka, będące warunkiem skutecznego wychowania.

Książka składa się z trzech części, w których kolejno przedstawiono odmienne wizje człowieka jako zapoznane źródło kryzysów wychowawczych, rozwój problematyki związanej z charakterem i wybrane sposoby jego rozumienia, wychowawcze i etyczne aspekty kształcenia charakteru, aktualność omawianej problematyki w oddziaływaniach pedagogicznych (zwłaszcza wychowawczych i profilaktycznych dobrodziejstw płynących z pracy nad sobą) oraz możliwości tkwiące w obrębie wybranych klasycznych ujęć formowania charakteru u wyżej przywołanych J. Payota, J. Woronieckiego, M. Kreutza oraz S. Kunowskiego ujmujących człowieka w coraz szerszym spektrum. Pracę kończy omówienie, na podstawie wyników badań własnych, obecności idei kształcenia charakteru w praktyce wychowawczej.

Zobacz także:

DOMOWE I SZKOLNE WYCHOWANIE SEKSUALNE A WYBRANE KOMPONENTY SEKSUALNOŚCI...
DOMOWE I SZKOLNE WYCHOWANIE SEKSUALNE A WYBRANE KOMPONENTY SEKSUALNOŚCI...


TERAPIA POZNAWCZO-BEHAWIORALNA 7/2017 ZABURZENIA PSYCHOSOMATYCZNE

PSYCHOANALIZA A RELIGIA
PSYCHOANALIZA A RELIGIA

I TY JESTEŚ MENTALISTĄ! NAUCZ SIĘ ODCZYTYWAĆ MYŚLI, EMOCJE I ZACHOWANIA
I TY JESTEŚ MENTALISTĄ! NAUCZ SIĘ ODCZYTYWAĆ MYŚLI, EMOCJE I ZACHOWANIA

ULEGŁOŚĆ W BLISKICH RELACJACH
ULEGŁOŚĆ W BLISKICH RELACJACH

PSYCHOTERAPIA TEORIA
PSYCHOTERAPIA TEORIA

NIKT NIE JEST SAMOTNĄ WYSPĄ
NIKT NIE JEST SAMOTNĄ WYSPĄ

OD NOWEGO RODZICIELSTWA DO NOWEGO DZIECIŃSTWA
OD NOWEGO RODZICIELSTWA DO NOWEGO DZIECIŃSTWA

PROBLEMY WSPÓŁCZESNEGO DZIECKA WYBRANE ASPEKTY
PROBLEMY WSPÓŁCZESNEGO DZIECKA WYBRANE ASPEKTY

Zaloguj się do sklepu
E-mail:
Hasło:
 

Nie masz jeszcze konta?
Możesz je założyć tutaj.

Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj.

Wartość koszyka:
0 zł



Newsletter
E-mail:
Zapisz Wypisz
Nowości
Promocje
Bestsellery