Księgarnia przy Fredry


STRES DZIECI W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM OBJAWY, PRZYCZYNY, MOŻLIWOŚCI

STRES DZIECI W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM OBJAWY, PRZYCZYNY, MOŻLIWOŚCI

ISBN: 978-83-232-3177-6
Autor: CYWIŃSKA M.
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rok wydania: 2017
Liczba stron: 376

Promocja   

Cena: 49.00 39.20 zł
Książka dostępna również w naszej księgarni w Poznaniu, ul. Fredry 10.

Stres wpisany jest nie tylko w życie ludzi dorosłych, ale także często przepełnia dzieciństwo, które powinno kojarzyć się z radosnymi przeżyciami i doznaniami, z okresem bezpiecznym, beztroskim, wypełnionym miłością, opieką najbliższych, zabawami z rodzicami i rówieśnikami. Ponowoczesność jako nowe zjawisko XXI wieku w samej swej istocie wprowadza w nasze życie stres, bowiem znamionuje je kategoria różnicy, wielość dyskursów, występowanie zróżnicowanych paradygmatów odmiennie definiujących świat. Pluralizm i wielowymiarowość społeczno-kulturowej rzeczywistości powoduje wielopostaciowość dzieciństwa, jego kontrastowe – społeczne, środowiskowe, kulturowe – zróżnicowanie mogące stanowić źródło wielu dziecięcych stresów. W monografii Autorka podejmuje próbę dokonania charakterystyki stresu dziecięcego; ukazania, na ile dziecięcy „świat” ma wymiar stresowy, jak on przedstawia się w relacjach dzieci kończących edukację wczesnoszkolną oraz w perspektywie matek badanych uczniów i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Praca składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym omówiono wybrane aspekty problematyki stresu, w drugim ukazano emocjonalne ujęcie sytuacji stresowych, trzeci stanowi prezentację środowiskowych stresorów okresu dzieciństwa, natomiast czwarty ma wymiar metodologiczno-empiryczny, przedstawiający wyniki badań własnych i ich analizy. W warstwie empirycznej skupiono się na eksplikacji właściwości stresu dziecięcego, aktywności dzieci w sytuacjach stresowych, podjęto również problem wspierania dzieci w sytuacjach stresowych. W prezentowanej monografii nakreślony „obraz” stresu dziecięcego pokazuje m.in., iż przenika on życie dzieci, towarzyszy ich codziennym sytuacjom w różnych obszarach egzystencji. Intensywność przeżywania sytuacji stresowych przez dzieci świadczy, iż są to niezmiernie trudne dla nich sytuacje, a przyczyny je wyzwalające bardzo dla nich ważne.

Zobacz także:

RODZINNE REKONSTRUKCJE I TRANSMISJE W PERSPEKTYWIE BIOGRAFICZNEJ
RODZINNE REKONSTRUKCJE I TRANSMISJE W PERSPEKTYWIE BIOGRAFICZNEJ

O ARTETERAPII, EDUKACJI I SZTUCE- TEKSTY ROZPROSZONE I NIEPUBLIKOWANE
O ARTETERAPII, EDUKACJI I SZTUCE- TEKSTY ROZPROSZONE I NIEPUBLIKOWANE

UWAŻNE UCZENIE SIĘ
UWAŻNE UCZENIE SIĘ

PRZEDMIOT, ŹRÓDŁA I METODY BADAŃ W BIOGRAFII
PRZEDMIOT, ŹRÓDŁA I METODY BADAŃ W BIOGRAFII

WYCHOWANIE EKOLOGICZNE DZIECI I MŁODZIEŻY NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH
WYCHOWANIE EKOLOGICZNE DZIECI I MŁODZIEŻY NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH

REFLEKSJA NAUCZYCIELI WCZESNEJ EDUKACJI
REFLEKSJA NAUCZYCIELI WCZESNEJ EDUKACJI

POZNAŃSKA PEDAGOGIKA SPECJALNA TRADYCJE OSIĄGNIĘCIA PERSPEKTYWY
POZNAŃSKA PEDAGOGIKA SPECJALNA TRADYCJE OSIĄGNIĘCIA PERSPEKTYWY

OJCOSTWO W DOŚWIADCZENIACH NIEPEŁNOLETNICH CHŁOPCÓW
OJCOSTWO W DOŚWIADCZENIACH NIEPEŁNOLETNICH CHŁOPCÓW

WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI I PRZYSZŁOŚCI
WYZWANIA WSPÓŁCZESNOŚCI I PRZYSZŁOŚCI

Zaloguj się do sklepu
E-mail:
Hasło:
 

Nie masz jeszcze konta?
Możesz je założyć tutaj.

Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj.

Wartość koszyka:
0 zł



Newsletter
E-mail:
Zapisz Wypisz
Nowości
Promocje
Bestsellery