Księgarnia przy Fredry


JA I ŚWIAT, JA I SZTUKA

JA I ŚWIAT, JA I SZTUKA

ISBN: 978-83-232-2981-0
Autor: ROSPENK-SPYCHAŁA A.
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 115

Cena: 12.00 zł
Książka dostępna również w naszej księgarni w Poznaniu, ul. Piotrowo 3.

Celem pracy było opracowanie projektu eksperymentalnego w zakresie edukacji dla twórczości, ze szczególnym naciskiem na struktury poznawcze. Opracowany program „Ja i świat, ja i sztuka” jest strategią stymulowania i kształcenia nawyków samoregulacji uczenia się, śledzenia postępów poznawczych/plastycznych/artystycznych oraz oceniania własnej postawy twórczej. Program opiera się na założeniu, że gotowość poznawcza w przestrzeni muzealnej jest złożona, zawiera w sobie zarówno aspekt emocjonalno-motywacyjny jako wyraz potrzeb człowieka, dotyczy jego systemu wartości oraz oczekiwanie o charakterze poznawczym. Założono, że efekty uczenia się można podwyższyć w wyniku stosowania refleksji nad własnymi czynnościami poznawczymi i twórczymi. A refleksyjne myślenie i stosowanie rozmaitych zabiegów metapoznawczych zwiększy potencjał intelektualny podmiotu. Publikacja podkreśla znaczenie pamięci jako ważnego aspektu świadomości warunkującego poznanie siebie, budującego własną tożsamość.

Edukacja w Zamku sprzyja wolności i motywacji uczenia się, uczenia się w wymianie z innymi. Jest możliwością kontekstowego motywowania do uczenia się w aspekcie teorii oczekiwania wartości. Bogactwo możliwości percepcyjnych owocuje różnorodnością zainteresowań, kontakt z różnorodnymi obiektami stanowi podstawę poznawczej koncentracji, czyli zainteresowania się nimi. Poszerzone możliwości percepcyjne mogą być modyfikacją drogi poznawczej podmiotu w zakresie opanowania narzędzi wiedzy, umiejętności, zdobywania kompetencji, które pozwolą stawić czoła różnym sytuacjom, działać w ramach różnych społecznych doświadczeń. Edukacja w Zamku może w znacznym stopniu uwolnić uczucie ograniczenia, swobody działania i prowadzić do osiągnięcia równowagi między pragnieniami, wyobraźnią, zdolnością działania i realizacją celów.

Zobacz także:

GRY I ZABAWY WE WCZESNEJ INTERWENCJI ĆWICZENIA DLA DZIECI
GRY I ZABAWY WE WCZESNEJ INTERWENCJI ĆWICZENIA DLA DZIECI

MŁODZIEŻ MIĘDZY OCHRONĄ A RYZYKIEM WSPIERANIE ROZWOJU ORAZ POMOC...
MŁODZIEŻ MIĘDZY OCHRONĄ A RYZYKIEM WSPIERANIE ROZWOJU ORAZ POMOC...

BADANIE BIOGRAFII - ŹRÓDŁA, METODY KONTEKSTY
BADANIE BIOGRAFII - ŹRÓDŁA, METODY KONTEKSTY

PROBLEMY EDUKACJI JUTRA W DOBIE GLOBALIZACJI
PROBLEMY EDUKACJI JUTRA W DOBIE GLOBALIZACJI

FLEKSJA WERBALNA W MOWIE DZIECI PIĘCIOLETNICH
FLEKSJA WERBALNA W MOWIE DZIECI PIĘCIOLETNICH

WYPALONE DZIECI. O PRESJI OSIĄGNIĘĆ I POGONI ZA SUKCESEM
WYPALONE DZIECI. O PRESJI OSIĄGNIĘĆ I POGONI ZA SUKCESEM

JA I MÓJ ŚWIAT PODR.CZ.2
JA I MÓJ ŚWIAT PODR.CZ.2

JA I MÓJ  ŚWIAT 2
JA I MÓJ ŚWIAT 2

O WYCHOWAWCACH I WYCHOWANIU PERSPEKTYWA MYŚLENIA PEDAGOGICZNEGO
O WYCHOWAWCACH I WYCHOWANIU PERSPEKTYWA MYŚLENIA PEDAGOGICZNEGO

Zaloguj się do sklepu
E-mail:
Hasło:
 

Nie masz jeszcze konta?
Możesz je założyć tutaj.

Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj.

Wartość koszyka:
0 zł



Newsletter
E-mail:
Zapisz Wypisz
Nowości
Promocje
Bestsellery