Księgarnia przy Fredry


JA I ŚWIAT, JA I SZTUKA

JA I ŚWIAT, JA I SZTUKA

ISBN: 978-83-232-2981-0
Autor: ROSPENK-SPYCHAŁA A.
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe UAM
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 115

Promocja   

Cena: 12.00 8.40 zł
Książka dostępna również w naszej księgarni w Poznaniu, ul. Fredry 10.

Celem pracy było opracowanie projektu eksperymentalnego w zakresie edukacji dla twórczości, ze szczególnym naciskiem na struktury poznawcze. Opracowany program „Ja i świat, ja i sztuka” jest strategią stymulowania i kształcenia nawyków samoregulacji uczenia się, śledzenia postępów poznawczych/plastycznych/artystycznych oraz oceniania własnej postawy twórczej. Program opiera się na założeniu, że gotowość poznawcza w przestrzeni muzealnej jest złożona, zawiera w sobie zarówno aspekt emocjonalno-motywacyjny jako wyraz potrzeb człowieka, dotyczy jego systemu wartości oraz oczekiwanie o charakterze poznawczym. Założono, że efekty uczenia się można podwyższyć w wyniku stosowania refleksji nad własnymi czynnościami poznawczymi i twórczymi. A refleksyjne myślenie i stosowanie rozmaitych zabiegów metapoznawczych zwiększy potencjał intelektualny podmiotu. Publikacja podkreśla znaczenie pamięci jako ważnego aspektu świadomości warunkującego poznanie siebie, budującego własną tożsamość.

Edukacja w Zamku sprzyja wolności i motywacji uczenia się, uczenia się w wymianie z innymi. Jest możliwością kontekstowego motywowania do uczenia się w aspekcie teorii oczekiwania wartości. Bogactwo możliwości percepcyjnych owocuje różnorodnością zainteresowań, kontakt z różnorodnymi obiektami stanowi podstawę poznawczej koncentracji, czyli zainteresowania się nimi. Poszerzone możliwości percepcyjne mogą być modyfikacją drogi poznawczej podmiotu w zakresie opanowania narzędzi wiedzy, umiejętności, zdobywania kompetencji, które pozwolą stawić czoła różnym sytuacjom, działać w ramach różnych społecznych doświadczeń. Edukacja w Zamku może w znacznym stopniu uwolnić uczucie ograniczenia, swobody działania i prowadzić do osiągnięcia równowagi między pragnieniami, wyobraźnią, zdolnością działania i realizacją celów.

Zobacz także:

ZMIANA PRZEKONAŃ UTRUDNIAJĄCYCH ADAPTACJĘ SPOŁECZNĄ
ZMIANA PRZEKONAŃ UTRUDNIAJĄCYCH ADAPTACJĘ SPOŁECZNĄ


DIAGNOZA MAŁEGO DZIECKA KONTEKSTY INTERDYSCYPLINARNE

TESTY EDUKACYJNE STUDIUM DYNAMIKI SELEKCJI I SOCJALIZACJI
TESTY EDUKACYJNE STUDIUM DYNAMIKI SELEKCJI I SOCJALIZACJI

DYDAKTYKA SZKOŁY WYŻSZEJ Z PERSPEKTYWY WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ
DYDAKTYKA SZKOŁY WYŻSZEJ Z PERSPEKTYWY WYŻSZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ

KAPITAŁ SPOŁECZNY A WSPÓLNOTY WIEJSKIE W OBRONIE MAŁYCH SZKÓŁ
KAPITAŁ SPOŁECZNY A WSPÓLNOTY WIEJSKIE W OBRONIE MAŁYCH SZKÓŁ

EUROPEJSKI WYMIAR W EDUKACJI MŁODZIEŻY AKADEMICKIEJ STUDIUM PORÓWNAWCZE
EUROPEJSKI WYMIAR W EDUKACJI MŁODZIEŻY AKADEMICKIEJ STUDIUM PORÓWNAWCZE


TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE ASPEKTY FUNKCJONOWANIA MŁODZIEŻOWYCH OŚRODKÓW

KONFLIKTY INTERPERSONALNE DZIECI W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM...
KONFLIKTY INTERPERSONALNE DZIECI W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM...

RESOCJALIZOWAĆ WE WSPÓŁCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI SPOŁECZNEJ?
RESOCJALIZOWAĆ WE WSPÓŁCZESNEJ RZECZYWISTOŚCI SPOŁECZNEJ?

Zaloguj się do sklepu
E-mail:
Hasło:
 

Nie masz jeszcze konta?
Możesz je założyć tutaj.

Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj.

Wartość koszyka:
0 zł



Newsletter
E-mail:
Zapisz Wypisz
Nowości
Promocje
Bestsellery