Księgarnia przy Fredry


DZIECKO U PROGU EDUKACJI PRZEDMIOTOWEJ STUDIUM TEORETYCZNO-EMPIRYCZNE

DZIECKO U PROGU EDUKACJI PRZEDMIOTOWEJ STUDIUM TEORETYCZNO-EMPIRYCZNE

ISBN: 978-83-232-2560-7
Autor: MICHALAK R.
Wydawca: Wyd. Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 359

Cena: 38.00 zł
Książka dostępna również w naszej księgarni w Poznaniu, ul. Fredry 10.



Książka stanowi ogląd teoretyczno-empiryczny procesu adaptacji dzieci do wymagań edukacji przedmiotowej. Składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza stanowi analizę o charakterze teoretycznym i rekonstrukcyjnym zasadniczego problemu. Na tle rozważań nad sensem i znaczeniem adaptacji, podjętych w interdyscyplinarnym kontekście, dokonano opisu mechanizmu adaptacji prorozwojowej i jego uwarunkowań. Jednocześnie ukazano dzieciństwo, jako okres najbardziej sprzyjający dla procesu gromadzenia doświadczeń adaptacyjnych, dzięki nieograniczonym wówczas możliwościom centralnego układu nerwowego. Ponadto, wyeksponowano wagę edukacji szkolnej w kontekście progu między edukacją elementarną a edukacją przedmiotową, ukazując znaczenie jakości uprzednich doświadczeń szkolnych, wyniesionych z etapu edukacji zintegrowanej dla pełnienia roli ucznia na kolejnym szczeblu nauczania.

W drugiej części szeroko omówiono wyniki badań ilościowych i jakościowych procesu doświadczania drugiego progu szkolnego uczniów oraz jego uwarunkowań. Zaprezentowano wyniki badań nauczycieli i uczniów. Omówiono strategie pracy nauczycieli z punktu widzenia doświadczeń warunkujących gotowość uczniów do przekroczenia progu edukacji przedmiotowej. Poddano szczegółowej analizie doświadczenia trzecioklasistów w zakresie organizacji procesu kształcenia, aktywizacji, systemu oceniania i poczucia podmiotowości, a na ich tle dokonano opisu trudności adaptacyjnych czwartoklasistów i strategii adaptacyjnych, jakie oni uruchamiają w odpowiedzi na nie. Ponadto, ukazano kierunki zmian w zakresie psychospołecznego funkcjonowania dzieci na starcie edukacji przedmiotowej. Na końcu zamieszczono obszerne podsumowanie, w którym przedstawiono wnioski i rekomendacje skonstruowane w kontekście danych empirycznych i dorobku nauk neurokognitywnych.

Zobacz także:

MATKI ZABÓJCZYNIE. TEORETYCZNO- METODOLOGICZNY MODEL BADAŃ...
MATKI ZABÓJCZYNIE. TEORETYCZNO- METODOLOGICZNY MODEL BADAŃ...

ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH I KOMUNIKACYJNYCH DZIECKA WYBRANE ASPEKTY
ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH I KOMUNIKACYJNYCH DZIECKA WYBRANE ASPEKTY

PEDAGOGIKA DZIECKA - PODRĘCZNIK AKADEMICKI
PEDAGOGIKA DZIECKA - PODRĘCZNIK AKADEMICKI

NAUKA PROGRAMOWANIA W KONTEKŚCIE PROKSEMIKI
NAUKA PROGRAMOWANIA W KONTEKŚCIE PROKSEMIKI

O WYCHOWAWCACH I WYCHOWANIU PERSPEKTYWA MYŚLENIA PEDAGOGICZNEGO
O WYCHOWAWCACH I WYCHOWANIU PERSPEKTYWA MYŚLENIA PEDAGOGICZNEGO

POLITYKA AKSJOLOGIA I KREATYWNOŚĆ W EDUKACJI JUTRA
POLITYKA AKSJOLOGIA I KREATYWNOŚĆ W EDUKACJI JUTRA

SYSTEM RODZINNY WOBEC ZMIAN ROZWOJOWYCH
SYSTEM RODZINNY WOBEC ZMIAN ROZWOJOWYCH

EDUKACJA JUTRA KIERUNKI ROZWOJU WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI
EDUKACJA JUTRA KIERUNKI ROZWOJU WSPÓŁCZESNEJ EDUKACJI

EUROPEJSKI WYMIAR W EDUKACJI MŁODZIEŻY AKADEMICKIEJ STUDIUM PORÓWNAWCZE
EUROPEJSKI WYMIAR W EDUKACJI MŁODZIEŻY AKADEMICKIEJ STUDIUM PORÓWNAWCZE

Zaloguj się do sklepu
E-mail:
Hasło:
 

Nie masz jeszcze konta?
Możesz je założyć tutaj.

Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj.

Wartość koszyka:
0 zł



Newsletter
E-mail:
Zapisz Wypisz
Nowości
Promocje
Bestsellery