Księgarnia przy Fredry


NOWE MEDIA DLA NIEWIDOMYCH I SŁABOWIDZĄCYCH

NOWE MEDIA DLA NIEWIDOMYCH I SŁABOWIDZĄCYCH

ISBN: 83-232177-7-0
Autor: WALTER N.
Wydawca: Wyd. Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
Rok wydania: 2007
Liczba stron: 216

Promocja   

Cena: 29.93 26.93 zł
Książka dostępna również w naszej księgarni w Poznaniu, ul. Fredry 10.


Wprowadzenie

ROZDZIAŁ 1. Bariery w funkcjonowaniu osób niewidomych
1.1. Definicja i typizacja niepełnosprawności
1.2. Etiologia i postaci dysfunkcji wzroku
1.3. Problemy w funkcjonowaniu osób niewidomych
1.3.1. Trudności w procesie poznawczym
1.3.2. Zachowania społeczne osób niewidomych
1.3.3. Konsekwencje emocjonalno-motywacyjne braku wzroku

ROZDZIAŁ 2. Nowe media a funkcjonowanie poznawczo-emocjonalno-społeczne człowieka
2.1. Komputer, Internet, multimedia - konwencja terminologiczna i rozwój zastosowań
2.2. Wspomaganie funkcjonowania człowieka technologiami informacyjnymi
2.2.1. Nowe technologie informacyjne jako źródło poznawcze
2.2.2. Emocje i motywacja
2.2.3. Interakcje społeczne a media elektroniczne

ROZDZIAŁ 3. Formy wspomagania osób niewidomych nowymi technologiami informacyjnymi
3.1. Rehabilitacja i diagnostyka komputerowa
3.2. Znaczenie nowych technologii informacyjnych dla osób niewidomych
3.2.1. Komputer jako narzędzie komunikowania
3.2.2. Dostępność informacyjna i edukacja wspomagana nowymi technologiami
3.2.3. Edukacja na odległość
3.2.4. Praca zawodowa
3.2.5. Telepraca
3.2.6. Aktywność własna i potrzeba samorealizacji
3.2.7. Organizacja czasu wolnego - rekreacja i rozrywka

ROZDZIAŁ 4. Specjalistyczny sprzęt komputerowy i oprogramowanie dla osób z dysfunkcją wzroku
4.1 Pismo dla niewidomych
4.1.1. Monitory brajlowskie
4.1.2. Drukarki brajlowskie
4.1.3. Notatniki brajlowskie
4.2. Programy mówiące i syntezatory mowy
4.2.1. Urządzenia lektorskie
4.2.2. Cyfrowe notatniki dźwiękowe (dyktafony cyfrowe)
4.2.3. Mówiące telefony komórkowe
4.2.4. Systemy rozpoznawania znaków (OCR)
4.2.5. Programy powiększające
4.3. Odwzorowywanie obrazów za pomocą technologii komputerowej
4.4. Tyflointernet

ROZDZIAŁ 5. Nowe media wspomagające funkcjonowanie niewidomych dorosłych w świetle badań własnych
5.1. Wyniki badań sondażowych
5.1.1. Charakterystyka grupy badawczej
5.1.2. Częstotliwość i miejsce korzystania z komputera
5.1.3. Powszechność urządzeń tyfloinformatycznych wśród osób z dysfunkcją wzroku
5.1.4. Nauka obsługi urządzeń elektronicznych (osoby, instytucje, kursy i szkolenia)
5.1.5. Bariery, ograniczenia i trudności dotyczące wykorzystania nowych technologii informacyjnych
5.1.6. Edukacja przez Internet
5.1.7. Usługi internetowe a komunikowanie
5.1.8. Wykorzystanie komputera w pracy zawodowej
5.1.9. Komputer i Internet w czasie wolnym osób z dysfunkcją wzroku
5.1.10. Multimedia
5.1.11. Samorealizacja a tworzenie własnych komunikatów elektronicznych
5.1.12. Indywidualne cechy sprzyjające wykorzystywaniu komputera i Internetu
5.1.13. Wpływ komputera i Internetu na rozwój specyficznych cech osobowości
5.1.14. Wpływ użytkowania komputera i Internetu na kształtowanie samooceny i wizerunku świata przez osobę z dysfunkcją wzroku
5.2. Wywiady autobiograficzno-narracyjne
5.2.1. Badany 01 - od tłumaczeń do szkoleń tyfloinformatycznych
5.2.2. Badany 02 - między historią a informatyką
5.2.3. Badany 03 - zinformatyzowany matematyk
5.2.4. Badana 04- komputer w życiu pedagoga
5.2.5. Badany 05 -opierając się nowym technologiom

ROZDZIAŁ 6. Interpretacja wyników badań. Wnioski
6.1. Dostępność, powszechność oraz przystępność nowych technologii informacyjnych wśród osób niewidomych
6.2. Wspomaganie poznawczo-emocjonalno-społecznego funkcjonowania osób niewidomych nowymi technologiami informacyjnymi

Podsumowanie

Literatura

New media for the visually impaired (s u m m a r y)  

Zobacz także:

OCZAMI NAIWNOŚCI
OCZAMI NAIWNOŚCI

KULTURA MEDIA ETYKA MONOGRAFIE TOM X GNIEŹNIEŃSKIE STUDIA EUROPEJSKIE
KULTURA MEDIA ETYKA MONOGRAFIE TOM X GNIEŹNIEŃSKIE STUDIA EUROPEJSKIE

NOWE MEDIA DLA NIEWIDOMYCH I SŁABOWIDZĄCYCH
NOWE MEDIA DLA NIEWIDOMYCH I SŁABOWIDZĄCYCH

RWĄCY NURT MEDIÓW
RWĄCY NURT MEDIÓW

ŚWIECKIE CZY WYZNANIOWE WIZJA PAŃSTWA POLSKIEGO W PRASIE KATOLICKIEJ
ŚWIECKIE CZY WYZNANIOWE WIZJA PAŃSTWA POLSKIEGO W PRASIE KATOLICKIEJ

PROBLEMY I METODY BADAŃ NAD MEDIAMI TOM 1
PROBLEMY I METODY BADAŃ NAD MEDIAMI TOM 1

MEM INTERNETOWY JAKO MULTIMODALNY GATUNEK PAMIĘCI ZBIOROWEJ
MEM INTERNETOWY JAKO MULTIMODALNY GATUNEK PAMIĘCI ZBIOROWEJ

MEDIALNA ABDYKACJA. OD USTĄPIENIA BENEDYKTA XVI DO WYBORU PAPIEŻA FRANISZK
MEDIALNA ABDYKACJA. OD USTĄPIENIA BENEDYKTA XVI DO WYBORU PAPIEŻA FRANISZK

NOWE TECHNOLOGIE INFORMACYJNE W EDUKACJI NIEKONIECZNIE CYFROWEJ
NOWE TECHNOLOGIE INFORMACYJNE W EDUKACJI NIEKONIECZNIE CYFROWEJ

Zaloguj się do sklepu
E-mail:
Hasło:
 

Nie masz jeszcze konta?
Możesz je założyć tutaj.

Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj.

Wartość koszyka:
0 zł



Newsletter
E-mail:
Zapisz Wypisz
Nowości
Promocje
Bestsellery