Księgarnia przy Fredry


KONCEPCJA EGZAMINU MATURALNEGO A KSZTAŁCENIE POLONISTYCZNE. KONSTRUKCJA

KONCEPCJA EGZAMINU MATURALNEGO A KSZTAŁCENIE POLONISTYCZNE. KONSTRUKCJA

ISBN: 83-232177-5-6
Autor: KANIEWSKI J.
Wydawca: Uniwersytet im. A. Mickiewicza Wydawnictwo Naukowe
Rok wydania: 2007
Liczba stron: 352

Cena: 51.98 zł
Książka dostępna również w naszej księgarni w Poznaniu, ul. Fredry 10.


ROZDZIAŁ I
MIEJSCE EGZAMINU MATURALNEGO W EDUKACJI SZKOLNEJ
1. Matura w systemie edukacyjnym
2. W poszukiwaniu formuł tematycznych
2.1. Egzamin pisemny - wymagania
2.2. Temat wobec kontekstów
3. Wymagania egzaminacyjne a wymagania edukacyjne
3.1. Wobec ideologii
3.2. Pytania o wiedzę i umiejętności
3.3. Kryteria oceniania
4. Tematy po 1991 roku
5. Kryteria raz jeszcze
6. Wnioski


ROZDZIAŁ II
NOWA MATURA - DIAGNOZY I PROGNOZY
1. Matura 2002 - koncepcja tematów, prezentacja wyników
1.1. Koncepcja tematów -poziom podstawowy
1.2. Wyniki arkusza I (wypracowanie na poziomie podstawowym}
1.2.1. Analiza wyników - temat l
1.2.2. Analiza wyników - temat 2
1.2.3. Wnioski
1.3. Wyniki arkusza III (wypracowanie na poziomie rozszerzonym)
1.3.1. Charakterystyka zadań
1.3.2. Analiza wyników arkusza
1.3.3. Wnioski: umiejętności maturzystów na poziomie rozszerzonym
1.4. Ocena wyników matury 2002
1.4.1. Sprawność językowa i umiejętności tekstotwórcze
1.4.2. Ocena matury 2002
1.5. Między rokiem 2002 a 2005
2. Matura 2005 - kontynuacja czy "nowe otwarcie"?
2.1.Prezentacja wyników ogólnych
2.2. Wyniki arkusza I (poziom podstawowy)
2.3. Wyniki arkusza II (poziom rozszerzony)
3. Wnioski z egzaminu przeprowadzonego w 2002 i 2005 roku


ROZDZIAŁ III
MATURALNE RE - WIZJE
1. Wokół instrumentarium pomiarowego
1.1. Nowomaturalne kontrowersje
1.1.1. Egzamin ustny
1.1.2. Egzamin pisemny
1.2. W poszukiwaniu kryteriów maturalnych
1.2.1. Prezentacja i ocena rozwiązań alternatywnych
1.2.2.Teoretyczne aspekty konstruowania kryteriów
1.2.3. Propozycja siatki oceniania wypowiedzi interpretacyjnej
2. Polonistyczne standardy wobec zasady reprezentatywności treści przedmiotowych na maturze
3. Kanon a przestrzeń kulturowa ucznia
3.1. Spory o kanon
3.2. Kanon a tożsamość
3.3. Kanon a edukacja
3.3.1. Kanon w szkole
3.3.2. Jaki kanon?


Zakończenie
Aneks
Indeks nazwisk

Zobacz także:

ZWROTY KRYTYCZNE STUDIA I SZKICE NIE TYLKO O LITERATURZE
ZWROTY KRYTYCZNE STUDIA I SZKICE NIE TYLKO O LITERATURZE

NIEZABLIŹNIONA RANA NARCYZA
NIEZABLIŹNIONA RANA NARCYZA

WSZYSTKO TY, TYLKO TY, JEDEN TY DYBUK SZYMONA AN-SKIEGO JAKO DRAMAT FILOZOFIC,
WSZYSTKO TY, TYLKO TY, JEDEN TY DYBUK SZYMONA AN-SKIEGO JAKO DRAMAT FILOZOFIC,

GRAFIA DRUKÓW POLSKICH Z 1521 I 1522 ROKU
GRAFIA DRUKÓW POLSKICH Z 1521 I 1522 ROKU

W KRĘGU TEMATÓW I FORM LITERACKICH. SZKICE O TWÓRCZOŚCI A. KIJOWSKIEGO
W KRĘGU TEMATÓW I FORM LITERACKICH. SZKICE O TWÓRCZOŚCI A. KIJOWSKIEGO

ZMYSŁOWOŚĆ W LITERATURZE JĘZYKU I KULTURZE
ZMYSŁOWOŚĆ W LITERATURZE JĘZYKU I KULTURZE

MUZYCZNY STYL ODBIORU TEKSTÓW LITERACKICH
MUZYCZNY STYL ODBIORU TEKSTÓW LITERACKICH

WOJCIECHA STANISŁAWA CHROŚCIŃSKIEGO PÓŹNOBAROKOWA EPIKA BIBLIJNA
WOJCIECHA STANISŁAWA CHROŚCIŃSKIEGO PÓŹNOBAROKOWA EPIKA BIBLIJNA

BARWY POLSKOŚCI CZYLI ŻYCIE BURZLIWE TADEUSZA BULHARYNA
BARWY POLSKOŚCI CZYLI ŻYCIE BURZLIWE TADEUSZA BULHARYNA

Zaloguj się do sklepu
E-mail:
Hasło:
 

Nie masz jeszcze konta?
Możesz je założyć tutaj.

Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj.

Wartość koszyka:
0 zł



Newsletter
E-mail:
Zapisz Wypisz
Nowości
Promocje
Bestsellery