Księgarnia przy Fredry


OBRAZA NA OBRAZY

OBRAZA NA OBRAZY

ISBN: 83-232-1714-9
Autor: DROZDOWSKI R.
Wydawca: Wyd. Naukowe Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza
Rok wydania: 2006
Liczba stron: 290

Promocja   

Cena: 36.75 33.08 zł
Książka dostępna również w naszej księgarni w Poznaniu, ul. Fredry 10.

Słowo wstępne
7
Część pierwsza
Jak obrazy dominujące utrzymują status obrazów dominujących?
I. Uwagi wstępne .......................................................................................... 17
II. Przykład 1. Zobowiązujące instrukq'e obsługi...................................... 20
III. Przykład 2. Pisma dla amatorów obrazów ............................................ 29
IV. Przykład 3. Konkursy dla fotoamatorów ............................................... 37
V. Przykład 4. Portale poradnikowe dla fotoamatorów............................ 45
VI. Odpowiedzi na podpowiedzi .................................................................. 49
Część druga
Obrazy nieprawomocne, obrazy protesty, antyobrazy
I. Uwagi wstępne .......................................................................................... 55
II. Obrazy - obyczajowe wykroczenia......................................................... 57
III. Fotografie w cieniu zakazów fotografowania .............................................. 74
IV. Obrazy - intruzi w przestrzeni publicznej............................................ 94
A. Graffiti ................................................................................................... 98
B. Wlepki ................................................................................................... 117
C. Dygresja - jak graffiti i wlepki reformatują społeczne doświadczenie przestrzeni miejskiej? .............................................................. 129
D. Subvertising............................................................................................ 132
V. Prowokacyjne obrazy do noszenia.......................................................... 149
A. T-shirty................................................................................................... 150
B. Tatuaże ................................................................................................... 158
C. Skaryfikacje............................................................................................ 165
D. Silikonowe identyfikatory................................................................... 169
VI. Ikonosfera typu hand made........................................................................ 175
VII. Okna na świat ............................................................................................ 182
VIII. Standaryzowanie ikonosfery ................................................................... 188
IX. Obrazy nie są najważniejsze .................................................................... 194
Część trzecia
Socjologiczne odczytywanie strategii oporu wobec obrazów dominujących
I. Uwagi wstępne .......................................................................................... 217
II. Problematyczna dominacja, problematyczny opór .............................. 219
III. Formaty refleksyjności.............................................................................. 222
IV. Postmaterializm odświętny.............................................................................. 231
V. Konsumenci postmaterializmu ....................................................................... 234
VI. Iluzja przekształcalnej tożsamości........................................................... 237
VII. Deficyt niecodzienności............................................................................ 246
VIII. Zdeprecjonowana przestrzeń publiczna ................................................ 248
IX. Obrazy nierówności .................................................................................. 253
X. Rynek widzialności ................................................................................... 259
XI. Autonomizująca bezideowość, autonomizujący zdrowy rozsądek .... 267
Zakończenie........................................................................................................ 273
Bibliografia ......................................................................................................... 281
Offence to images. Strategies of social resistance against dominant pic-
tures (Summary) ................................................................................................. 289

Zobacz także:

EDUKACJA JUTRA. AKSJOLOGICZNO-KULTUROWY FUNDAMENT EDUKACJI JUTRA
EDUKACJA JUTRA. AKSJOLOGICZNO-KULTUROWY FUNDAMENT EDUKACJI JUTRA

ASPEKTY METODOLOGICZNE BADAŃ STATYSTYCZNO-DEMOGRAFICZNYCH
ASPEKTY METODOLOGICZNE BADAŃ STATYSTYCZNO-DEMOGRAFICZNYCH

NOWATORSKIE I ALTERNATYWNE METODY W PRAKTYCE PEDAGOGIKI SPECJALNEJ
NOWATORSKIE I ALTERNATYWNE METODY W PRAKTYCE PEDAGOGIKI SPECJALNEJ

ŻYCIE CODZIENNE W KAIRZE
ŻYCIE CODZIENNE W KAIRZE

SPOŁECZNE ZNACZENIE MUZYKI
SPOŁECZNE ZNACZENIE MUZYKI

WARTOŚCI W ŚWIECIE EDUKACJI NA POCZĄTKU XXI WIEKU
WARTOŚCI W ŚWIECIE EDUKACJI NA POCZĄTKU XXI WIEKU

ZAGADNIENIE OGRANICZEŃ RACJONALNEGO MODELU DZIAŁAŃ LUDZKICH PRÓBA UJĘCIA...
ZAGADNIENIE OGRANICZEŃ RACJONALNEGO MODELU DZIAŁAŃ LUDZKICH PRÓBA UJĘCIA...

SZCZĘŚLIWY TRAF. EDUKACJA W PROCESIE ADAPTACJI MIGRANTÓW Z POSLKI
SZCZĘŚLIWY TRAF. EDUKACJA W PROCESIE ADAPTACJI MIGRANTÓW Z POSLKI

O WYBITNYCH MYŚLICIELACH,DYDAKTYCE I SZKOLE
O WYBITNYCH MYŚLICIELACH,DYDAKTYCE I SZKOLE

Zaloguj się do sklepu
E-mail:
Hasło:
 

Nie masz jeszcze konta?
Możesz je założyć tutaj.

Zapomniałeś hasła? Kliknij tutaj.

Wartość koszyka:
0 zł



Newsletter
E-mail:
Zapisz Wypisz
Nowości
Promocje
Bestsellery