Pedagogika
EDUKACJA W WARUNKACH WIELOKULTUROWOŚCI KONTEKSTY SPOŁECZNO-METODYCZNE

EDUKACJA W WARUNKACH WIELOKULTUROWOŚCI KONTEKSTY SPOŁECZNO-METODYCZNE

ISBN: 978-83-65155-48-1
Autor: PR. ZBIOROWA
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe Katedra
Rok wydania: 2016
Liczba stron: 450

Promocja

Cena: 40.00 36.00 zł

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie

CZĘŚĆ I. DYLEMATY KSZTAŁTOWANIA SIĘ SPOŁECZEŃSTW WIELOKULTUROWYCH

Rozdział 1. Ewa Dąbrowska, Akceptacja, obojętność czy wrogość? Czynniki warunkujące postawy Polaków wobec wielokulturowości

Rozdział 2. Mariusz Wawrzyniak, Sprzeciw i aprobata dla wielokulturowości w telewizyjnych programach informacyjnych

Rozdział 3. Sylwia Ryszawy, Wielokulturowość – szansa czy zagrożenie dla jednostki i społeczeństwa – opinie studentów pedagogiki

Rozdział 4. Marcin Kolemba, Agnieszka Nowakowska-Kaliszuk, Problemy społeczeństw wielokulturowych – analiza porównawcza sytuacji polskiej emigracji w Wielkiej Brytanii po II wojnie światowej i po Brexicie

Rozdział 5. Anna Chańko, Emilia Wołyniec, Potrzeba rozwijania kompetencji międzykulturowych w wieloetnicznych społeczeństwach imigranckich na przykładzie zwalczania grup przestępczych w USA

CZĘŚĆ II. POLITYKA EDUKACYJNA W KONTEKŚCIE PROBLEMATYKI MIĘDZYKULTUROWEJ

Rozdział 6. Marta Bem, Badanie poziomu kompetencji międzykulturowych nauczycieli i warunki brzegowe dla ich rozwoju

Rozdział 7. Ilona Nowakowska-Buryła, Edukacja międzykulturowa dziecka z perspektywy pedagogów i rodziców

Rozdział 8. Alina Szwarc, Dobór treści kształcenia podstawą dialogu międzykulturowego we współczesnej szkole

Rozdział 9. Przemysław E. Gębal, Urszula Majcher-Legawiec, W stronę inkluzji uczniów z doświadczeniem migracyjnym. Nauczanie języka polskiego jako drugiego w świetle rozwoju glottodydaktyki i glottopedagogiki międzykulturowej

Rozdział 10. Renata Mistarz, Kaszubskie doświadczenia w zakresie edukacji dwujęzycznej w aspekcie polityki językowej

Rozdział 11. Joanna Sacharczuk, Polityka pamięci a sytuacja szkolnictwa na przykładzie miasta Białegostoku

CZĘŚĆ III. IDEE EDUKACJI WIELO- I MIĘDZYKULTUROWEJ A PRAKTYKA EDUKACYJNA

Rozdział 12. Andrei Harbatski, Edukacja szkoły wyższej w systemie kultury (na przykładzie Republiki Białoruś)

Rozdział 13. Anna Młynarczuk-Sokołowksa, Praca z grupą zróżnicowaną kulturowo – wybrane zagadnienia

Rozdział 14. Marta Guziuk-Tkacz, Dorota Pakuła-Tamou, Transkulturowe dzieci. Eksperyment przedszkolny

Rozdział 15. Katarzyna Gutowska-Polińska, Jak prowadzić dialog edukacyjny w szkole i innych placówkach (oświatowych, kulturalnych), aby sprzyjać kreowaniu i rozwojowi społeczeństw wielokulturowych

Rozdział 16. Agnieszka Sołbut, Szkoła otwarta na Innego. Dobre praktyki z zakresu edukacji międzykulturowej – na przykładzie Szkoły Podstawowej Nr 26 im. Stanisława Staszica w Białymstoku

Rozdział 17. Elżbieta Krysztofik-Gogol, Taniec w realizacji idei edukacji międzykulturowej – propozycje metodyczne

Rozdział 18. Katarzyna Jas, Kapitał społeczno-kulturowy Śląska Cieszyńskiego i jego wykorzystanie przez osoby starsze

Adres tej strony: http://www.ksiegarniaonline.pls/s,details,uid,978-83-65155-48-1.html
© by www.ksiegarniaonline.pl 2006, Księgarnia przy Fredry Jagna Napruszewska-Balcerek